مصاحبه آرشیو خبر ها
می خواهم 10 , 20 سال در یوونتوس بمانم!

می خواهم 10 , 20 سال در یوونتوس بمانم!

مربی یوونتوس به تازگی قراردادش را تا سال 2018 تمدید کرده است و به گزارش منابع متعددی، سالی 5 میلیون یورو دریافت خواهد کرد. او در کنفرانس امروز به این سوال که نقطه ی جدایی یوونتوس او و یوونتوس کونته چیست، پاسخ داد:

 

در نهایت، هر مربی روش خودش را دارد، طبیعی است، من نمی توانم کونته باشم، کونته نمی تواند لوچانو اسپالتی باشد و … کونته 3 سال بسیار عالی در یوونتوس داشت، به خصوص که باشگاه از دو فصل بسیار دشوار می آمد. من هرگز موفقیت را مدیون یک نفر نمی دانم، چرا که نباید فراموش کنیم که باشگاه همان چیزی است که پشت همه ی اتفاقات قرار دارد. یوونتوس با کاپلو، لیپی، تراپاتونی، کونته و آلگری قهرمان شد. وقتی باشگاه قدرتمند است، شما به احتمال بیشتری موفق می شوید. من دوست دارم که تا 10، 20 سال دیگر هم در یووه بمانم، شاید 20 سال نه، چرا که قبل از اینکه پیر شوم دوست دارم بازنشست شوم. (می خندد) ‌.

 

آلگری ادامه داد:

 

وقتی در یک باشگاه بزرگ هستید، باید نتیجه بگیرد و قهرمان شوید و بعدش رضایت شخصی خودم به عنوان مربی قرار می گیرد، که مشاهده ی پیشرفت فنی بازیکنان در تمام جنبه های بازیشان می باشد. مثلا، استفانو استورارو، پائولو دیبالا و بقیه به من حس رضایت می دهند وقتی می بینم که یاد می گیرند و از لحاظ تکنیکی بهبود پیدا می کنند.

 

او در بخش های دیگری از صحبت هایش گفت:

 

ما بر سر تمدید قرارداد توافق کردیم و همانطور که بارها گفته ام، هرگز در این باره مشکلی نداشته ام. ما باید روی اتمام فصل به بهترین شکل ممکن و مهم تر از همه فینال کوپا ایتالیا تمرکز کنیم. ما با میلانی عصبانی مواجه خواهیم شد، چرا که اگر ششم نشوند برای رسیدن به لیگ اروپا باید قهرمان کوپا ایتالیا شوند. بازیکنان ما 3 هدف دارند: فصل را خوب تمام کنند، کوپا ایتالیا را فتح کنند و برای یورو 2016 آماده شوند. بنابراین اصلا وقت نداریم به بازار نقل و انتقالات فکر کنیم. با این حال، باشگاه همواره سعی داشته و تیمی رقابتی ساخته و اعتقاد دارم که بعد از فصل اولی که تیم بازسازی، جوان و با انگیز شد، حالا آینده ی خوبی در انتظار ماست. ما می توانیم 6 اسکودتوی پیاپی را ببریم، چیزی که در طول تاریخ هیچ تیمی موفق به کسبش نشده و به این ترتیب ما به افسانه ها خواهیم پیوست.

 

آیا آلگری نگران بازیکنان جدید زیاد در این فصل است؟

 

مطلقا نه. پایه و اساس ما مستحکم است و ما این را از نتیجه ای که گرفتیم دیدیم، قوی تر کردن این تیم آسان نیست، پس نیاز داریم که صبور باشیم تا آن دو و یا 3 بازیکن جدید که یوونتوس نیاز دارد به تیم بیاوریم. من از آن لحاظ بسیار آرامم چرا که در مورد نیازهایمان صحبت خواهیم کرد. این طور نیست که به 10 بازیکن جدید نیاز داشته باشیم. بحث کیفیت است و نه کمیت، ما تنها دو و یا سه بازیکن سطح بالا نیاز داریم. ما با آرامش همه چیز را در پایان فصل بررسی می کنیم. نباید فراموش کنید که تنها می توانیم 23 بازیکن داشته باشیم که 3 تایشان دروازبانند و یکی هم کلودیو مارکیزیو است که تا نوامبر در دسترس نخواهد بود. اگر هسته ی تیمتان با تجربه نباشد، برای موفقیت دچار مشکل می شوید.

 

در مورد پل پوگبا، پائولو دیبالا، آلوارو موراتا و خوان کوادرادو هم مربی هر شایعه ای را رد کرد:

 

یوونتوس در حال حاضر هم سطح بایرن مونیخ، بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید است، بنابراین نمی فهمم چرا بازیکنی باید قصد ترک یوونتوس را داشته باشد. فصل بعد می توانیم باز هم پیشرفت داشته باشیم، نه فقط از لحاظ کیفیت، بلکه از لحاظ ذهنیت. نباید فراموش کنید که بازیکنانی داشتیم که تابستان گذشته از تیم هایی چون پالرمو، ساسولو و مارسی آمده اند، بنابراین کمی طول کشید که ذهنیت یوونتوس را بفهمند.

 

موراتا؟

 

نمی دانم سرنوشت موراتا چه خواهد شد، فقط این را می دانم که او می تواند خیلی پیشرفت کند و اینکه از لحاظ روانی بسیار بی ثبات است. او در دور گروهی لیگ قهرمانان تعیین کننده بود، بعدش افت کرد و برگشت. او می تواند به یکی از بهترین مهاجمان اروپا تبدیل شود.

 

سامی خدیرا مصدوم شد و دو بازی انتهای لیگ را از دست داد و معلوم نیست به فینال کوپا ایتالیا برسد:

 

جورجو کیه لینی بهتر است و به ما ملحق شد، اما باید تصمیم بگیرم بازیش بدهم یا نه. جیجی بوفون فردا در تورین می ماند، چرا که می خواهیم به او استراحت دهیم و نتو هم باید برای فینال کوپا ایتالیا آماده شود. خدیرا مطمئنا فردا بازی نخواهد کرد، کادر پزشکی هر کاری می کنند تا مطمئن شوند او به فینال کوپا ایتالیا می رسد. واقعا مصدومیت غیر منتظره ای بود، اما اگر به فینال نرسد ما آساموا، پریرا، لمینا، هرنانس و … را داریم. فردا ما با روگانی، بارزالی و بونوچی، در سمت راست یکی از بین پادوین و کوادرادو، بعد یکی بین استورارو و پریرا، در مقابل مدافعان لمینا و در سمت چپ آساموا و ساندرو و در خط حمله زازا و دیبالا را خواهیم داشت. اگر کوادرادو بازی کند و پس استورارو هم بازی می کند، اگر پادوین بازی کند، پریرا هم قاعدتا بازی خواهد کرد.

 

او در پایان گفت:

 

فردا آواز قوی لوکا تونی در استادیوم بنتگودی خواهد بود، چرا که او اعلام بازنشستگی کرده است. من تنها می توانم ستایشش کنم. امیدوارم فردا گل نزند، چرا که در نیم فصل دوم تنها 3 گل خورده ایم و امیدواریم این روند را حفظ کنیم. تونی طبیعتا می خواهد دوران حرفه ایش را در سطحی بالا در ورزشگاه خانگی تمام کند. ورونا تیمی است که بعد از گذراندن فصلی به آن شکل، آخرین شانسش را برای کم کردن تلخی این فصل امتحان می کند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: